danh mục tài nguyên

TRÒ CHUYỆN VỚI CHÚNG TÔI

  • (Trương Hoàng Anh)
  • (Nguyễn Lương Hùng)
  • (Đỗ Mạnh Hà)
  • (Ngô Văn Chinh)
  • (Ngô Thị Thu Hiền)

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Ảnh ngẫu nhiên

    Mauchuvietbangchuhoadung.png Namhocmoi_2.swf FLASH1_CHAO_MUNG_NAM_HOC_MOI.swf Motminh1.swf Dieu_muon_noi.swf Loi_thay_nam_xua.swf 2010.swf Hoa_nang_buc_giang__Quoc_Thanh_NCT_71633882140909073750.mp3 Meo.swf 0.Cfe_muoi!.swf Fimhai1.flv Phim_Thanh_pho_Hue.swf Tinh_yeu_hay_quay_ve_Nhac_tre.swf 32.swf 0.dongvat_(90).jpg 0.dongvat_(34).jpg 0.100.jpg

    Thành viên trực tuyến

    0 khách và 0 thành viên

    Chào mừng quý vị đến với Website của Ngô Thị Thu Hiền (THCS Cao Minh- Vĩnh Phúc).

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tư liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay ô bên phải.

    English 8 - Unit 5: Read

    Wait
    • Begin_button
    • Prev_button
    • Play_button
    • Stop_button
    • Next_button
    • End_button
    • 0 / 0
    • Loading_status
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    Nguồn:
    Người gửi: Ngô Thị Thu Hiền (trang riêng)
    Ngày gửi: 11h:21' 03-12-2009
    Dung lượng: 22.6 MB
    Số lượt tải: 2034
    Số lượt thích: 3 người (Nguyễn Lê Anh Tuấn, đỗ ngọc diễm, Phan Duy Hào)
    WELCOME TO OUR CLASS!
    ENGLISH 8
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    What subject do they have?
    What are they doing ?
    What does she do?
    What subject do they have ?
    What subject does he learn?
    What is she doing?
    What subject does he learn?
    What subject do they have?
    Who are they ?
    What subject does she learn?
    A
    B

    Cross Words
    mother tongue(n):
    highlight (v) :
    meaning (n) :
    underline (v) :
    I/ VOCABULARY
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3 : READ (Page 49)
    I’m a Vietnamese and I speak Vietnamese. So Vietnamese language is my…..
    Tiếng mẹ đẻ
    Gạch chân
    language
    Làm nổi bật
    Nghĩa, ý nghĩa
    How should you learn these words?
    stick (v) :
    Dán, dính
    I/ VOCABULARY
    II/ READING
    *Matching:
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3 : READ (Page 49)
    1/ Read the text on page 49 and guess the meaning of these words.
    (to)Learn by heart
    (to)Come cross
    (to)Revise – revision(n)
    A piece of paper
    A right way
    (to)Make a list
    (to) try one’s best
    mother tongue(n):
    highlight (v) :
    meaning (n) :
    underline (v) :
    Tiếng mẹ đẻ
    Gạch chân
    Làm nổi bật
    Nghĩa, ý nghĩa
    stick (v) :
    Dán, dính
    Cách đúng
    Liệt kê
    Học thuộc lòng
    Cố gắng hết sức
    ôn tập
    Tình cờ bắt gặp
    Mẩu giấy nhỏ
    a. All language learners write the meaning of new words in their mother tongue.
    b. Some learners write examples of words they want to learn.
    c. Every learner tries to learn all new words they come across.
    d. Many learners only learn new words that are important.
    I/ VOCABULARY
    II/ READING
    1/ Read the text, find the meaning of these words.
    2/ True or false ?
    F
    T
    T
    F
    Some
    Many language learners don’t try
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3 : READ (Page 49)
    I/ VOCABULARY
    II/ READING
    1/ Read the text, find the meaning of these words.
    2/ True or false ? (Page 50)
    3/ Answer the questions: (Page 50)
    a. Do learners learn words in the same way?
    b. Why do some learners write example sentences with new words?
    c. What do some learners do in order to remember words better?
    d. Why don’t some learners learn all the new words they come across?
    e. What is necessary in learning words?
    f. How should you learn words?
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3 : READ (Page 49)
    Lucky numbers
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3 : READ (Page 49)
    Team A
    Team B
    0
    2
    3
    4
    1
    7
    5
    6
    8
    0
    2
    3
    4
    1
    7
    5
    6
    8
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3 : READ (Page 49)
    I/ VOCABULARY
    II/ READING
    1/ Read the text, find the meaning of these words.
    2/ True or false ? (Page 50)
    3/ Answer the questions: (Page 50)
    III/ POST - READING
    * Brain storming :
    The ways of learning words
    Write it on a small piece of paper & stick everywhere in a house
    Write meaning of the new word
    Learn by heart important words
    Write each word on one piece of paper & put it into the pocket to learn whenever
    Make sentences
    with words
    Learn new words through songs
    Underline the new words
    * Brain storming :
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3 : READ (Page 49)
    I/ VOCABULARY
    II/ READING
    1/ Read the text, find the meaning of these words.
    2/ True or false ? (Page 50)
    3/ Answer the questions: (Page 50)
    III/ POST - READING
    * Brain storming :
    - Learn the new words by heart.
    - Use “Should” to give three the best ways of learning words. Begin with: “I think you should learn new words by…”
    - Prepare WRITE.

    IV/ HOME WORK
    The ways of learning words
    THANKS FOR YOUR ATTENDANCE !
    Goodbye!
    Lucky number
    Lucky number
    Lucky number
     No, they don’t. They learn words in different ways.
    a. Do learners learn words in the same way?
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3: READ (Page 49)
     Because they want to remember how to use the word in the right way.
    b. Why do some learners write example sentences with new words?
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3: READ (Page 49)
     To remember words better, some learners write each word and its use on a small piece of paper and stick it somewhere in their house so as to learn it at any time.
    c. What do some learners do in order to remember words better?
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3: READ (Page 49)
     Because they only want to remember important words.
    d. Why don’t some learners learn all the new words they come across?
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3: READ (Page 49)
     Revision is necessary in learning words.
    e. What is necessary in learning words?
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3: READ (Page 49)
     We should try different ways of learning words to find out what is the best.
    f. How should you learn words?
    Period 28 - UNIT 5: STUDY HABITS
    Lesson 3: READ (Page 49)
    Avatar

    cảm ơn cô rất nhiều nhá ... ^^! Mỉm cười

    Avatar

    Chào em  Ngô Thị Thu Hiền . Em gửi cho anh mục : Tư liệu – Giải trí … . Gửi ngay đi . Cám ơn nhiều .

    Avatar

    Hoàng Đông ghé thăm chủ nhà , chúc chủ nhà ngày càng thành công hơn nửa .

    No_avatarf

    Ngây thơ
    em cám ơn cô nhìu!!!

    No_avatar

    Nụ hôn cam on co nhieu nhoak

     

    No_avatar

    cho em hỏi trường em bài read này chia 2 tiết thì nên chia như thế nào ạ

     
    Gửi ý kiến